You are here:

Mere end bare et arbejde

Vi er sammen på tværs, styrket af faglighed og respekt for hinanden.

Hos Spiras er målet at skabe en attraktiv arbejdsplads, hvor medarbejderne er stolte af at være ansat. Det gør vi via et stærkt professionelt arbejdsmiljø med fleksible arbejdsforhold, hvor der er respekt for hinandens holdninger og forskelligheder, og hvor der er humor og plads til udvikling.

Her får du et arbejdsliv med plads til ambitioner og nære relationer. Et arbejdsliv, hvor arbejdstid hænger sammen med familieliv, kærestetid og fritid – og hvor vi sammen skaber nye mål.

Se ledige stillinger
Barn syg - karriere

Bliv hjemme til dit barn er raskt

Rigtig mange forældre kender både til dårlig samvittighed og af og til også til stresssymptomer, når børnene derhjemme lægger sig syge. Hos Spiras har vi besluttet, at hvis dit barn / bonusbarn er syg, kan du blive hjemme, indtil dit barn er rask igen eller en anden kan tage over på pasningen. Under behørigt hensyn til det syge barn kan du så arbejde hjemmefra så længe.

Vi lægger stor vægt på det ”hele” menneske, og at vi som virksomhed formår at skabe de bedste rammer for vores medarbejdere i alle de forskellige faser i livet. Det er godt for vores medarbejdere, og det er godt for Spiras.

Spiredag til alle

Hos Spiras forstår vi, at vores medarbejdere er vores stærkeste aktiv. Derfor har vi introduceret ‘Spire-dagen’ – en ekstra fridag, som alle vores medarbejdere kan bruge præcis, som de ønsker.

‘Spire-dagen’ kan fx bruges som en ‘bedsteforældredag’ eller en dag, hvor du dykker ned i en ny hobby, tager en dag i spa’en eller måske bruger tiden på at forkæle dine børn, forældre eller andre nære.

Du kan også bruge ‘Spire-dagen’ til at gøre en god gerning. Måske har du en nabo, der har brug for en hjælpende hånd, eller du vil bruge dagen på frivilligt arbejde.

Spiredag - karriere

Bliv en del af ungenetværket

Ungenetværket er en netværksgruppe oprettet for Spiras’ medarbejdere under 35 år.

Det primære formål med netværksgruppen er at udvikle et miljø, hvor du som ung kan være med til at finde inspiration, udveksle erfaringer, få tværfaglige opdateringer og have socialt samvær med andre på din alder. I netværksgruppen er der nedsat et udvalg, der er ansvarlig for arbejdsrelaterede og sociale arrangementer i ungenetværket.

Ungenetværket er sponsoreret økonomisk og personligt af direktionen.

Som ansat i Spiras bliver du automatisk omfattet af trygge rammer og attraktive personalegoder, som giver overskud til at skabe et godt arbejdsliv i balance.

– Barn syg

– Spiredag

– Seniordage, hvis du er fyldt 63 år

– Betalt efter- og videreuddannelse

– Omfattende forsikringsordninger til sundhedssikring, kritisk sygdom, tab af erhvervsevne, heltidsulykke og dødsfaldsdækning

– Frokostordning samt snack / frugt

– Ungenetværk

– Seniornetværk

– Lokale ordninger til massage, zoneterapi, fitness

– Personalearrangementer og -fester

Jonna er regnskabsassistent
og laver gelé af Spiras æbler

Jonna Brade, virksomhedssekretær og regnskabsassistent hos Spiras, har fulgt med gennem flere fusioner, men har ingen planer om at stoppe. Skulle hun få lyst til at gå ned i tid, ved hun, at ledelsen i Spiras er åbne for dette.

Med mere end 42 års erfaring som medarbejder i økonomiafdelingen er hun klar til at møde ind hver dag på en arbejdsplads, der har frie rammer, og som hun altid har kunnet spejle sig selv i:
”Der er nemlig plads til bare at være mig,” siger Jonna.

At arbejde med tal og gøre en forskel for kunden er det, der gør Jonna glad. Hun har en del faste kunder, hun som virksomhedssekretær besøger med jævne mellemrum – og så er der lige det med tilliden og kollegerne i det daglige: Der er altid en god kollega, som er klar til at tage en snak om de arbejdsmæssige spørgsmål, én man kan sparre med og ikke mindst én, man også kan vende private emner med.

Jonna Brade

Fra Jonnas plads i Spiras Vojens kan hun se ned i den gamle æblehave. Her kan hun følge med i årstiderne og ikke mindst, hvornår æblerne er modne og faldet fra stammen. Så er det nemlig tid til én af Jonnas yndlingsbeskæftigelser – at lave æblegelé.

Carina Persson Schmidt

”Jeg skal være klar til alle vores kunders opgaver”, siger Carina med et glimt i øjet, da vi møder hende på kontoret i sommerkjole og gummistøvler, og fortsætter: ”Jeg værdsætter kontakt til kunden og jeg er drevet af at finde et svar på det, kunden spørger om… samtidig kan jeg få en god og inspirerende snak med mine kolleger”.

“For – med – sammen” er Carinas motto

For juristen og ejendomsrådgiveren Carina Persson Schmidt var det at blive ansat i Spiras et ”Match made in heaven”.

Som mor til to små børn er den fleksibilitet og balance mellem arbejdstid, fritid og familieliv Spiras tilbyder noget af det, hun sætter stor pris på. Hun skal fx ikke mere spekulere over, hvordan hun får passet sine børn, hvis de bliver syge – hun har nemlig mulighed for at blive hjemme hos dem, til de er raske igen og supplere med arbejde på skæve tidspunkter.

Carina har altid været hårdtarbejdende, nysgerrig og løsningsorienteret, færdigheder hun blandt andet har tillært sig efter 10 år på advokatkontor, hvor hendes specialer var retssager heriblandt som forsvarer inden for fast ejendom og leje- samt forpagtningsret. Denne erfaring har Spiras, medlemmer og kunder nydt godt af siden august 2023, hvor Carina startede i Spiras. Hun har store ambitioner, og er drevet af at kunne præsentere gode løsninger for kunderne.

Inge er en skattet medarbejder

Inge Kloster Iversen er skatterådgiver og har sin daglige gang på Kolding-kontoret, hvor hun hjælper sine kunder med alle former for spørgsmål. Inge har en trofast kundekreds og følger dem ofte gennem flere generationer. Hun yder ikke kun skatterådgivning, men øser også ud af sin private erfaring, når det fx gælder fødsler, bryllupper, op- og nedture eller lignende. For Inge er det nemlig vigtigt at være der for sine kunder – hele vejen rundt.

Ligeså er det vigtigt for hende, at hendes kolleger kan inspirere hende fagligt, er villige til at dele ud af deres viden og ikke mindst at have kolleger, hun kan stole på og som bidrager til en positiv stemning.

Inge drives af god rådgivning samt af at kunne hjælpe sine kolleger og binde krøller på deres spørgsmål, så de er bedre klædt på til deres arbejde. Og så gør det bestemt ikke noget, at Spiras samtidig er en fleksibel arbejdsplads, hvor det er muligt at arbejde hjemmefra og som forstår, at der skal være balance mellem arbejdsliv og privatliv.

– Det driver mig at hjælpe mine kolleger, det sætter jeg en stor ære til. Måske jeg kan binde en ekstra krølle på deres spørgsmål, så de er bedre klædt på til deres arbejde. Være med til at dygtiggøre andre.

Kontakt

Uopfordret ansøgning

Vil du arbejde i Spiras? 

Vi modtager altid gerne uopfordrede ansøgninger fra engagerede og interesserede jobansøgere. 

Tilmeld dig vores JobAgent og upload her motiveret ansøgning med CV samt information om, hvilken type stilling du er interesseret i.

Tilmeld JobAgent hos Spiras

Er du interesseret i at blive trainee, elev eller praktikant hos Spiras, er du meget velkommen til at kontakte mig og høre nærmere:

Dorte Hessellund Iversen

HR-specialist

Vojens

Find os her

kolding

Spiras
Niels Bohrs Vej 2
6000 Kolding

spiras@spiras.dk
7320 0000

Odense - Hvidkærvej (26)

Spiras
Hvidkærvej 29, 1. sal
5250 Odense SV

spiras@spiras.dk
7320 0000

Vojens domicil

Spiras
Billundvej 3
6500 Vojens

spiras@spiras.dk
7320 0000

Aabenraa

Spiras
Jens Terp-Nielsens Vej 13
6200 Aabenraa

spiras@spiras.dk
7320 0000

Ansøgningsproces

Vi modtager din ansøgning

Når vi har modtaget din ansøgning, modtager du en mail som bekræftelse. Du er sikret diskretion, da det kun er de medarbejdere, der er relevante for netop det stillingsopslag, der ser din ansøgning.

Når vi læser din ansøgning, lægger vi særligt mærke til din motivation for at søge en stilling hos os. Vi lægger også vægt på dine joberfaringer, kompetencer og dine personlige egenskaber – så kan vi bedre danne os et overblik over, hvem du er, og om du vil trives hos os.

Send din ansøgning elektronisk. Linket finder du i stillingsopslaget.

Vi indkalder til samtale

Er du en af de kandidater, vi gerne vil invitere til samtale, kontakter vi dig for at aftale tid og sted.

Ved samtalen har du mulighed for at stille spørgsmål om jobbet og os, og vi vil fortælle dig mere om stillingens indhold og vores forventninger. Vi vil naturligvis også spørge nærmere ind til det, du har beskrevet i din ansøgning og dit CV.

Vi udvælger den bedste ansøger

Efter samtalerne udvælger vi den kandidat, som vi skønner, passer bedst til jobbet, afdelingen og til Spiras.

Er det dig, kontakter vi dig med et tilbud om ansættelse.

Har du ikke fået jobbet, får du en tilbagemelding fra os, så snart stillingen er besat. Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker at få uddybet et eventuelt afslag.

Vi gemmer dine oplysninger

I forbindelse med jobansøgninger indsamler vi navn, adresse, e-mail og øvrige kontaktoplysninger samt din ansøgning, CV og eventuelt andre relevante dokumenter.

Bliver du ansat, gemmer vi din ansøgning sammen med dine øvrige ansættelsespapirer.

Hvis du ikke får jobbet i første omgang, gemmer vi din ansøgning i seks måneder, medmindre du beder os slette den.